Onderin je scherm zie je een grote blauwe plus knop. Onder deze knop zit een aantal acties:
- Een gesprek/chat starten
- Een schade melden
- Een voertuig doorgeven
- Een afspraak inplannen

Een schade melden
Wil je een chat starten met je adviseur? Klik hiervoor op de blauwe knop om een chat te starten. Lees hier verder hoe dit werkt.
Een schade melden
Een schade melden met behulp van de Appviseurs app is niet moeilijk. Volg de stappen hieronder om een schade te melden:
Stap 1: Klik op de blauwe plus knop en kies voor “Schade melden”
Stap 2: Geef aan wat voor een soort schade dat je hebt
Stap 3: Klik in dit scherm op “Schade melden” en je komt vervolgens in een scherm terecht waar je het soort schade aan dient te geven
Stap 4: Selecteer de juiste polis waarop je de schade wilt melden
Stap 5: Geef de details op van de betreffende schade
Stap 6: Voeg eventueel een foto toe en klik dan op de blauwe knop “Schade melden” om je schade door te sturen naar je adviseur.
De adviseur kan je schade accepteren of afkeuren. Beide meldingen komen binnen bij de activiteiten.

Een afspraak maken met je adviseur
Wil je een afspraak inplannen met een adviseur? Doe dit dan als volgt:
Stap 1: Onderin het scherm zie je een blauwe plus knop. Met deze knop kun je een afspraak inplannen.
Stap 2: Kies voor het icoontje “afspraak inplannen” om een afspraak in te plannen.
Stap 3: Kies vervolgens de juiste adviseur uit en een datum waarop je de afspraak wilt inplannen. Je zult een beschikbare periode te zien krijgen. Klik hierop om naar het volgende scherm te gaan.
In het afspraak details scherm vul je de juiste gegevens in en je klikt op “verzend”.
De adviseur kan nu de afspraak gaan bekijken en komt terug met een akkoord of niet.
Dit ziet er als volgt uit:

Een voertuig doorgeven
Wil je een nieuwe auto doorgeven? Doe dit dan als volgt:
Stap 1: Onderin het scherm zie je een blauwe plus knop. Klik hierop.
Stap 2: Er opent een nieuw scherm waarin je kiest voor het icoontje “voertuig doorgeven”.
Je kunt er daarna voor kiezen of je een nieuwe auto doorgeeft op een bestaande polis of dat je een nieuwe auto doorgeeft die niet aan een bestaande polis hangt.
In dat geval kies je onderaan “kies nieuwe auto” in plaats van dat je eerst een polis selecteert.

In onderstaand voorbeeld gaan we van een polis uit waarop een nieuwe auto toegevoegd wordt:
Nadat je de juiste polis hebt gekozen geef je het nieuwe kenteken en meldcode door en selecteer je de nieuwe verzekering:
Klik tenslotte op “Voertuig melden” en de adviseur kan de aanvraag in behandeling gaan nemen.
Het resultaat krijg je uiteindelijk via de activiteiten binnen in je app.
